Komentar orang Kuala Lumpur yang menyampah di blog

13 06 2009

Orang Kuala Lumpur, Malaysia ini mencoba berkomentar berupa sampah tanpa ada bobot dalam tulisannya tanpa ada dasar atau bukti-bukti apapun.  Namun sayang sekali karena komentar  dari satu orang ini sifatnya membuat sampah sebagai komentator Artistainer akhirnya memutuskan mengumpulkan dalam satu posting.

Orang ini mengaku bernama farah idayu ayu berlokasi di Kuala Lumpur, Malaysia. Kalaupun orang ini diajak untuk duel belum tentu mempunyai keberanian untuk hal itu.

Jadi biarkan saja….. mereka merasa sudah merasa menjadi jagoan.

FYI, Malaysia ternyata tidak hanya memusuhi Indonesia saja akan tetapi juga tidak suka dengan Singapura dgn menuduh telah merebut pulau …. miliknya hehehe …. watch ur back dude….

Berikut kementar-komentarnya:

3 juta orang tki berkerja di malaysia! pasti ada bermacam2 masalah!kalau tak bisa terima maasalah di malaysia!ambil lah kembali TKI PULANG KE INDONESIA
INI AKAN SELESAI SEMUA MAASALAH!!DAN KAMI RAAYAT MALAYSIA AKAN LEBIH TENANG!!

JANGAN INGAT SENANG NAK PERANG DENGAN MALAYSIA! KECIL2 CILI PADI ,TAPI PEDAS

INDONESIA TELAH KETINGALAN KEBELAKANG TERLALU JAUH DARI MALAYSIA!
INI KERANA SEMUA BLOGGER2 NYA GOBLOK2 BELAKA!FIKIR LAH KENAPA RAAYAT INDONESIA BANYAK YANG MEREMPAT MENCARI MAKAN DI NEGARA ORANG!DAN DI NEGARA SENDIRI PUN RAAYAT NYA TAK BISA DI URUS!BANYAK PENGEMIS DI JALANAN!

OMONG2 KOSONG!!DI INDONESIA SEMUA NYA BISA DI ATUR!!!

@godwar! cuba kamu baca biography DAISY FAJARINA ! KAMU AKAN TAHU SIAPAKAH DIA YANG SEBENAR!!semua orang tahu siapa dia DAISY FAJARINA!!!
cuma ARTISTAINER yang kuat membela MANOHARA!!!ADA APA2 KE???

Artistainer : biography Daisy tak ada hubungan dgn perilaku fakhry yang psycho.  kenapa masih kuat ? karena artistainer have alot of data tentang seluk beluk kondisi Malaysia seperti apa. kondisi PolEkSosBud di Malaysia sudah di collect. cheers to euro cybsquad

DI INDONESIA SEMUA NYA BISA DI ATUR!!!POKOK NYA ADA UANG!!

INI YANG NAMA NYA PENIPU BESAR!!MUKA TAK MALU BOLE CERITA IA DI PERKOSA TETAPI TAKUT NAK TUNJUK!!!!!!!Tentang kasus-kasus penganiayaan bukti-bukti luka yang parah Manohara tidak bisa ngasih tahu, karena terlalu terbuka,” kata Hotman

MAU LAWAN APA!!SEMUA ORANG PUN TAKUT NAK BELA MANOHARA!!!MERE TAHU IA ADA LAH SATU PEMBOHONGAN YANG TERANCANG!!UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI!!!!RUPIAH!!RUPIAH!!RUPIAH!!! UANG!!!UANG!!


Aksi

Information

4 responses

19 06 2009
farah idayu ayu

jangan menghina negara MALAYSIA!!YANG BENAR TETAP BENAR!!

7 kebodohan orang Indonesia :

1. Rakyat yang tidak bertamadun

kepada sesiapa yang berpeluang ke INDON, anda akan merasakan tiba di suatu dunia yang sangat luar biasa. lelaki dan perempuan kencing ditepi jalan, kesesakan jalanraya yang luar biasa, kebanjiran pengemis/pengulung di merata tempat, kesukaran mencari tempat makan yang bersih, tiada sifat hormat-menghormati antara satu sama lain, puluhan orang duduk diatas keretapi, kawasan sekeliling yang penuh dengan setinggan dan bandar yang sagat-sangat kotor!

2. Duit adalah segalanya Di INDON

duit adalah segalanya, anda boleh membeli polis untuk kepentingan peribadi, membeli lesen memandu tanpa latihan, membayar hakim untuk kes di mahkamah dan INGAT, tanpa duit di INDON anda tidak boleh sakit dan tidak boleh belajar…

3. Pemerintah yang GILA HARTA

Siapa yang masih ingat dengan TOMMY anak kepada Suharto? Tommy di tangkap kerana kes membunuh, oleh kerana Tommy seorang anak PRESIDEN, penjara Tommy sama seperti berada didalam istana. Ini belum dikira harta SUHARTO, ada rakyat INDON mengatakan bahawa sekiranya duit Suharto di isi kedalam lori kontena, Jumlah lori kontena yang diperlukan ialah sepanjang 40KM!

4. Yang Kaya terus Kaya, Yang Miskin Terus Miskin

Ini adalah hakikat di INDON, saya pernah ke satu kawasan di Jakarta namanya TANAH ABANG,di sana anda boleh lihat ratusan ISTANA orang-orang kaya tetapi jika anda pergi ke tempat lain, anda akan lihat orang miskin menadah sisa nasi di dalam longkang.

5. Cerdik komputer tapi BODOH

Masih lagi INGAT dengan virus BRONTOX!, virus ini adalah hasil rekaan heaker gila di INDON! Ramai di INDON menyalah guna kepandaian komputer mereka dengan membuat sesuatu yang bodoh seperti meng”HACK” website, mencipta virus, menggangu sistem komputer, mencuri secara ONLINE dan lain-lain

6. Masalah penerbangan

sampai sekarang sudah beratus-ratus pesawat milik INDON terhempas melibatkan ribuan nyawa, ini lebih teruk jika ingin di bandingkan dengan negara di Afrika. Persoalanya dimanakah letaknya akal dan maruah pemerintah INDON? adakah nyawa warga INDON sama harga dengan seekor ayam? Jika ingin disalahkan alam, ini satu alasan yang sangat tidak logik, bukan di INDON sahaja berlaku ribut, hujan, dan taufan. Tetapi ini berpunca dari warga INDON sendiri! tidak mampu menguruskan masalah sendiri, sibuk dengan masalh luar… kata kata presiden INDON : SABAR BANYAK YA…

7. Rakyatnya berfikir seperti lembu

ini adalah kenyataan yang INDON harus terima, lihat sekarang didalam blog, website dan forum INDON yang selalu mencari kesalahan orang MALAYSIA dan berhasrat mahu membunuh orang MALAYSIA. Tetapi lupakah kalian di sini terdapat 3 juta rakyat INDON? Siapa yang memberi makan rakyat INDON disini jika bukan kami? Malaysia sudah membantu INDON dengan pelbagai pertolongan dan ini balasan INDON. INDON tidak ubah seperti seekor ANJING yang menggigit tuanya…

wrote by a fellow malaysian… who i think said it all…. thanks Kamal

Artistainer : OK comment anda saya approve kali ini. Tulisan anda sebagai orang Malaysia mungkin bermaksud memprovokasi orang Indonesia agar kami tidak nasionalis. Sekarang bisakah anda sebagai orang Malaysia, menyebutkan 7 kebodohan orang Malaysia ? said it loud… ASAP

19 06 2009
farah idayu ayu

@artistainer!!manusia tak semuanya sempurna!! begitu lah juga dengan NEGARA MALAYSIA! pasti ada kesilapan dan KEBODOHAN yang di lakukan oleh orang2 MALAYSIA!!ITU KITA KENA AKUI YANG BENAR TETAP BENAR!!
TETAPI KITA KENA BELAJAR DARI KESILAPAN DAN KEBODOHAN YANG KITA LAKU KAN! ia nya menjadi guru yang terbaik buat kita !!
JAUH PERJALANAN LUAS PANDANGAN DAN BANYAK PENGALAMAN!!
DI JEMPUT @artistainer datang ke MALAYSIA lihatlah sendiri,keadaan nya ,
melalui pengalaman ini tulis lah 7 kebodohan orang MALAYSIA!!JANGAN KITA CUMA MENDENGAR DAN MENULIS!!!
@artistainer!!!kalau perlu!!! BIAYA NYA BISA DI TANGGUNG BERES!!!
salam hormat kepada NEGARA AGUNG INDONESIA!!tempat jatuh lagi di kenang,ini kan pula tempat di lahirkan!

20 06 2009
farah idayu ayu

@artistainer!!semua negara ada kelemahan dan kekuatan nya!!belajarlah dari kelemahan itu untuk memperkasa kan negara bangsa!!
jalan2 ka MALAYSIA!!BIAYA NYA JUGA DI TANGGUNG BERES!!

Artistainer: begitu yaah…. kemudian kalian seenaknya mengganggu negaraku ? kenapa ? Apakah Malaysia masih kurang mengumbar nafsu serakahnya ?

21 06 2009
othman

@artistaier!!cuba2 pancing!!sayang tiada sambutan!!!JANGAN MAIN API NANTI TERBAKAR TANGAN!!

Artistainer:berapa kali negaramu mengganggu Indonesia ? tahun 1970-an Indonesia membantu Malaysia untuk memulihkan multi racial, mengirim pendidik ? masih kurang baikkah Indonesia kepada Malaysia ? Apa salahnya Indonesia kepada Malaysia ?

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s




%d blogger menyukai ini: